مقالات آرشیو خبر ها
کلودیو مارکیزیو مهم ترین بازیکن حال حاضر یوونتوس ! به قلم یک هوادار ...

کلودیو مارکیزیو مهم ترین بازیکن حال حاضر یوونتوس ! به قلم یک هوادار ...

بالاخره تیم نفس راحتی کشید. بیانکونری با بردهای اخیر خود از قعر جدول فاصله گرفته و به سمت صدر جدول در پیش است. امسال بدترین آغاز ممکن برای یوونتوس در پنج سال گذشته بود. اما در حال حاضر در مکان پنجم جدول سری آ قرار دارد و به مرحله ی حذفی لیگ قهرمانان صعود کرده است.

مطمئناً کلید احیا شدن یوونتوس کلودیو مارکیزیو هافبک میانی تیم است.

غیبت مارکیزیو در بازی های ابتدایی فصل به شدت احساس شد. یوونتوس در هر چهار بازی که بدون او به میدان رفت شکست را تجربه کرد و امتیازات لازم در بازی های آغازین به دست نیامد. در نبود او تیم کاملاً گسیخته و از هم پاشیده و بدون ایده و هدف نشان داد و عدم وجود یک رهبر در میانه ی میدان کاملاً مشخص بود.

در رقابت های امسال یوونتوس از دو فاکتور تعادل و انسجام هم در مقوله ی دفاع و هم در مقوله ی حمله رنج می برد. اما بازگشت مارکیزیو از مصدومیت این مسأله را به خوبی نشان داد که نقش او در یووه ی ماسیمیلیانو آلگری بسیار حیاتی است. با جاگیری های بی نقص، دوندگی های زیاد، رهبری تیم و ارسال پاس های دقیق، شاهزاده جان تازه ای به بیانکونری بخشید و به هم تیمی هایش اعتماد به نفس کافی را برای نمایش بهترین عملکردشان هدیه داد.

بازیکنان میانی یوونتوس معمولاً به دلیل مصدومیت و محرومیت نوسان هایی در عملکرد خود داشته اند. اما مارکیزیو در بازی هایی که در میدان حضور داشته ثبات در عملکرد خود داشته است. میانگین پاس های موفق او در این فصل 90 درصد بوده است که تنها هرنانس (91 درصد) از او بهتر عمل کرده است. توانایی های هجومی تیم در خط حمله بهتر شده و دفاع تیم در حمله ها و ضد حمله های حریف بهتر ظاهر شده است.

با بازگشت مارکیزیو، پل پوگبا به فرم سابق خود بازگشته است و حالا می تواند با دینامیک و آزادی بیش تر به سمت دروازه حریف حمله کند و از طرفی خط حمله یوونتوس گل های کم تری دریافت کرده و به روند کلین شیت های خود رسیده است. در 11 بازی که با حضور مارکیزیو در زمین همراه بوده هفت تای آن ها با کلین شیت همراه بوده است که این مسأله اتفاقی نیست.

در حال حاضر حضور مارکیزیوی سالم و آماده در تیم بسیار دلچسب است، با حضور او در کنار قدرت و تلاش استفانو استورارو و توانایی های فرازمینی پل پوگبا، تیم به تعادلی در خط میانی خود رسیده است.

حالا با وجود شاهزاده، همه چیز در یوونتوس خوب به نظر می رسد و این به خاطر نقش کلیدی این بازیکن در ترکیب تیم است.

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "



«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: